Kompetencje i zadania Wójta
- Kieruje bieżącymi sprawami gminy.
- Reprezentuje gminę na zewnątrz i prowadzi negocjacje w sprawach dotyczących gminy.
- Wydaje decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej.
- Udziela upoważnień do wydawania w swoim imieniu decyzji administracyjnych pracownikom Urzędu.
Kompetencje i zadania sekretarza gminy
- Opracowuje projekt regulaminu organizacyjnego urzędu oraz uaktualnia go w miarę potrzeby.
- Sprawuje nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie.
- Prowadzi sprawy kadrowe, gospodarkę etatami oraz funduszem płac Urzędu.
- Rozstrzyga spory kompetencyjne pomiędzy pracownikami.
- Wykonuje obowiązki w granicach udzielonego mu pełnomocnictwa przez Wójta.
- Współpracuje z Radą i nadzoruje pracę sekretariatu Rady. Jest odpowiedzialny za właściwe przygotowanie materiałów pod obrady sesji.
Kompetencje i zadania skarbnika gminy
- Opracowuje projekt budżetu.
- Dokonuje analiz budżetu i na bieżąco informuje Wójta Gminy o jego realizacji.
- Czuwa nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej.
- Sprawuje nadzór nad pracą Referatu budżetu i finansów.
- Realizuje ustawy o dochodach, finansach gmin, podatkach i opłacie skarbowej.
- Kontroluje gospodarkę finansową jednostek organizacyjnych.
- Udziela kontrasygnaty czynności prawnych mogących powodować powstanie zobowiązań pieniężnych.
Referat Finansów i Budżetu
- Opracowanie projektów budżetu oraz nadzór nad jego wykonaniem.
- Wymierzenie i pobór podatków oraz opłat określonych w odrębnych przepisach.
- Sprawowanie kontroli oraz nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych.
- Prowadzenie rachunkowości wpływów i wydatków budżetowych.
- Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.
Referat Gospodarki Komunalnej Przestrzennej i Inwestycji
- Zapewnienie bieżącego i właściwego zaspokajania potrzeb ludności w zakresie usług komunalnych.
- Planowanie, pozyskiwanie środków oraz realizacja inwestycji gminnych.
- Dbałość o prawidłowy stan techniczny komunalnych zasobów mieszkaniowych i obiektów użyteczności publicznej.
- Przygotowanie założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich realizacja.
- Zarządzanie siecią dróg gminnych i lokalnych, ich budowa, modernizacja i utrzymanie.
- Przygotowanie terenów pod budownictwo poprzez uzbrajanie terenów w infrastrukturę techniczną.
- Prowadzenie spraw gospodarki gruntami, zadrzewień, ochrony środowiska.
- Sprawy związane z nadzorem pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i publicznych.