Zadania Wójta

Kompetencje i zadania Wójta

  • Kieruje bieżącymi sprawami gminy.
  • Reprezentuje gminę na zewnątrz i prowadzi negocjacje w sprawach dotyczących gminy.
  • Wydaje decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej.
  • Udziela upoważnień do wydawania w swoim imieniu decyzji administracyjnych pracownikom Urzędu.

Kompetencje i zadania sekretarza gminy

  • Opracowuje projekt regulaminu organizacyjnego urzędu oraz uaktualnia go w miarę potrzeby.
  • Sprawuje nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie.
  • Prowadzi sprawy kadrowe, gospodarkę etatami oraz funduszem płac Urzędu.
  • Rozstrzyga spory kompetencyjne pomiędzy pracownikami.
  • Wykonuje obowiązki w granicach udzielonego mu pełnomocnictwa przez Wójta.
  • Współpracuje z Radą i nadzoruje pracę sekretariatu Rady. Jest odpowiedzialny za właściwe przygotowanie materiałów pod obrady sesji.

Kompetencje i zadania skarbnika gminy

  • Opracowuje projekt budżetu.
  • Dokonuje analiz budżetu i na bieżąco informuje Wójta Gminy o jego realizacji.
  • Czuwa nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej.
  • Sprawuje nadzór nad pracą Referatu budżetu i finansów.
  • Realizuje ustawy o dochodach, finansach gmin, podatkach i opłacie skarbowej.
  • Kontroluje gospodarkę finansową jednostek organizacyjnych.
  • Udziela kontrasygnaty czynności prawnych mogących powodować powstanie zobowiązań pieniężnych.

Referat Finansów i Budżetu

  • Opracowanie projektów budżetu oraz nadzór nad jego wykonaniem.
  • Wymierzenie i pobór podatków oraz opłat określonych w odrębnych przepisach.
  • Sprawowanie kontroli oraz nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych.
  • Prowadzenie rachunkowości wpływów i wydatków budżetowych.
  • Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.

Referat Gospodarki Komunalnej Przestrzennej i Inwestycji

  • Zapewnienie bieżącego i właściwego zaspokajania potrzeb ludności w zakresie usług komunalnych.
  • Planowanie, pozyskiwanie środków oraz realizacja inwestycji gminnych.
  • Dbałość o prawidłowy stan techniczny komunalnych zasobów mieszkaniowych i obiektów użyteczności publicznej.
  • Przygotowanie założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich realizacja.
  • Zarządzanie siecią dróg gminnych i lokalnych, ich budowa, modernizacja i utrzymanie.
  • Przygotowanie terenów pod budownictwo poprzez uzbrajanie terenów w infrastrukturę techniczną.
  • Prowadzenie spraw gospodarki gruntami, zadrzewień, ochrony środowiska.
  • Sprawy związane z nadzorem pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i publicznych.